Oskola.

2011.08.30. 18:14

Az általános iskolai kezdésem, nem a legszerencsésebben alakult. Hű, de régen volt, viszont emlékezetes. A tanárék gyerekét - mármint engem - a belvárosi "elit" iskolába illett íratni, ahol nekem nem tetsző szigor és morcos hittantanár várt rám. Ez utóbbinál az ima tévesztéséért térdeplés járt, de a tanári dobogó szélén, ami cudar kemény tud lenni.

Még meg sem melegedtem az iskolában, amikor szünidei kergetőzés közben a Kiss Gergő fejét "véletlenül" belevertem a kőfalba, teljesen jogosan, mert elszakította az új kabátomat, ami nagyon sok pénzbe került, Anyám szerint. Ekkor a diplomácia lépett színre, Apámat rábeszélték, hogy egy külterületi iskolában sokkal jobban fogom magam érezni, mert oda csupa zsivány fickó jár. Így is volt ! Bizony eleinte több volt a verés, mint a tudás gyarapodás, de azután hozzá-izmosodtam a többiekhez. Sőt !

Lehet, hogy hihetetlen, de nagyon vártam az iskolakezdéseket. Már hiányoztak a jó kis bunyók. Non scholae, sed vitae discimus.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr73191162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solti anasztazia 2011.08.30. 20:20:56

:-) emlekszem mikor ezekrol meselt..kemeny lehetett,de jot is tett Onnel,megerositette..bar,ha belegondolok,hogy a fiam valaki bantja...(huuu annak annyi)

Az angol beteg 2011.08.30. 21:06:03

Na ide most regényt tudnék írni. ....Vajon miért? :-)

Egy csomó mindent majd élőszóban. De igen valahogy én is érzem a bőrömön az iskolát:-)

Az angol beteg 2011.08.30. 21:18:18

A Testi fenyítést, büntit én is erősen ellenzem! Mindent anélkül kell megoldani!Tanárnak különösen!..ezzel él vissza sok tanuló és ebbe bukik bele sok szülő is... mert a történelem azt igazolja hogy egy-két atyai suhintásnak, anyai fenékre-pacsinak igen erős jótékony hatása van.

Az angol beteg 2011.08.30. 21:31:21

Ugyanakkor megkell említenünk, nem rossz az ha sokan olvassák...a tanítás messze nem csak a tanóráról szól. A tanárokon manapság a közhiedelemmel ellentétben sokkal nagyobb plusz teher van, mint puszta 'megtartom az órám és hazamegyek' eset. Projektek, fejlesztések, továbbképzések, pluszmunkák, pluszfelelősségek, feladatok, többoldalú elvárások, terheltségek sora egy (túlzás nélkül) másik állásnak is beillene. Szóval azt hiszem nem elitélendő ha párhuzamot vonok az orvosok nehéz helyzetével, akiknél a sok plusz munka, túlóra miatt ( a média által is felkapott)hiba csuszik a mindennapi munkevégzésükbe. Jól enne ha ezt figyelembe vennék a tanárok esetében is, akik ugyanígy túl vannak terhelve...rájuk úgyanígy lecsapnak, ha egy pillanatra 'elszakad a húr' és adott helyzetet esetleg nem úgy oldanak meg, mint más körülmények között. Vajon minden szülő tud erről, aki adott esetben felháborodva támad tanárnak?

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.08.30. 21:40:02

@Az angol beteg: a testi fenyítést egymás között alkalmaztuk. Első évben engem vert mindenki.Apám azt mondta, erősödj meg és küzdjél.Másodikosként már csak a fél osztály, stb. stb. nyolcadikban már a Cs.Gabival az osztály legerősebb gyerekével vívtunk - váltakozó sikerre - bokszcsatát.Belőle testnevelő tanár lett, boksz-edző,tehát nem volt hiábavaló a rivalizálásunk.

Az angol beteg 2011.08.30. 21:47:37

@Acél Csaba: Tehát Cs.Gabi az alapokat Öntől kapta. Jó lesz vigyázni..:-)

Paci-ens 2011.08.31. 07:19:34

Tesó!
Akár Te is lehettél volna tornatanár, mivel a leírtak szerint igen sok kis zsiványt tanítottál meg futni szívós kitartással.
Történeteidből kiszűrve, mindig megmaradt Benned a küzdősportokhoz való kötődés, gyanítom ezért is vállaltad a helyi birkózók edzését, menedzselését. Kár, hogy az öklödet választott szakmád mértéktelen gyakorlásával, valamint "idősebb" korodban elkezdett sportoddal leamortizáltad.
Szívesen kiálltam volna Veled egy old hunter barátságos box meccsre.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.08.31. 08:47:51

@Paci-ens: ..amihez nem kellett volna fogvédő. Tegnap óta egyel kevesebb foggal létezem én is.

Paci-ens 2011.08.31. 13:48:59

@Acél Csaba:
..Amikor a hóhért akasztják!!!
De szívesen kihúztam volna!

Az angol beteg 2011.08.31. 15:29:20

@Acél Csaba: Novárjunk, várjunk csak! Küzdősportokhoz kötődés? Erről picit bővebben legyen szíves. Ez a box-ban, birkózásban merül ki? Vagy mást is tanult?

Az angol beteg 2011.08.31. 15:53:41

De ha már így sulis bunyó-sztorizunk én is felidéztem a régi régi képeket. Én anno meglepő mód az a csendes, maci-laci kedvelő, 'állott tóban lakik a béka' típus voltam. Nincs nagy fejlődéstörténete a különböző technikáimnak:-) Nem igazán kötöttek belém, mert hamar kiismerték, hogy egyszer harapok, de akkor nagyot...és ha én kapok nagyot, földön sosem maradok...szal az ilyen bunyópartner nem igazán izgalmas. Talán az ellenkező kezesség miatt, de felülkerekedés nem esett nehezemre...sőt fura kimondani, de a sikerélmények miatt szerettem verekedni:-))) de sosem voltam agressziv!...szal amolyan veszélyesen unalmas, békitő, gyengék és jók oldalán álló magányos harcos (hogy ne mindig a békát használjam, legyen most) varangy voltam. Azért egyszer csunyán kaptam később, amikor egy 8-10 fős társaság rohant le...de ott is voltam olyan bolond hogy nem futottam el. Most eszembe ötlött hogy a megfelelő képzettséget vszinű az unokatestvérekkel együtt töltött falusi nyarak adták. Ott volt csak az igazi pankráció!:-) Egy szó mint száz... remélem tányérdobálós feleségem lesz!!!! :DD

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.08.31. 19:18:50

@Az angol beteg: abban a híresen hírhedt oskolában lettek a "ketrecharc" alapjai lefektetve. A két pankrátort kőrbeállták a többiek, elfutni nem lehetett, de nem is volt tanácsos, mert egy verés is jobb volt, mint a gyávaság bélyege.Node, - figyelem tanár úr - a legnagyobb füleseket Dönci bácsitól, a magyartanártól kaptuk - áldassék a neve, mert a közelharcon kívül a magyart is belénkverte.
süti beállítások módosítása