Emlékezzünk !

2012.11.01. 08:58

Mindenszentekkor, halottak napján - aki tud felkerekedik - hogy lerója kegyeletét halottainál. Mint mindenből, ebből is üzletet csinálnak sokan. Jól jövedelmező üzletág lett a temetői kirakodóvásár - horribile dictu - már léggömböst és műagyag- gagyist is láttam ilyen helyen árulni.

Faluhelyen ez nem olyan bonyolult. Generációk óta egyetlen sírhelyen nyugszanak az ősök, bár az anyagi rivalizálás a temetőbe is kiért, a jobb módú családoknak, nagyobb síremlék dukált. Kerül, amibe kerül - mondták.

A mostani generáció, már kitört a faluból, akár országot is cserélt, esetleg családot alapított az új helyén. Nem biztos,hogy a végső nyugalomra vissza akar térni ősei földjére. Szóval szó-szerint szóródunk a nagyvilágban. Most már nem lehet egy mécsessel és egy csokor virággal leróni a kegyeletet a családi sírboltnál,  autóba kell ülni, sokszor az ország legkülönbözőbb részeibe kell elzarándokolni, hogy legalább egy évben egyszer fejet tudjunk hajtani a megboldogultak sírjánál.

De a gyász, a megemlékezés, nem ebben merül ki. A gyászt, a lelkünkben hordjuk, a megemlékezés is lehet egy csendes, otthoni meditálás egy -egy szál gyertya mellett. A gyász ugyanis a szívben lakozik, nem a temetőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr974883223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csőrike1 2012.11.01. 17:52:37

....emlékezzünk, Mindenkiért egy-egy gyertya égjen..

csőrike1 2012.11.01. 18:17:12

Kikívánkozik belőlem valami még, a mai nap kapcsán.
Ilyenkor virágot viszünk a temetőbe, gyertyát gyújtunk és emlékezünk szeretteinkre, akik már nincsenek velünk.
Bennem, ezen a napon mindíg felerősödik az az érzés, h akik fontosak számunkra, vajon még életükben ezt a tudomásukra is hozzuk.
Édesapám jut eszembe, akit imádtam, akinek a tragikus hirtelenséggel való elvesztését a mai napig nem dolgoztam fel.
Emlékszem, a középiskolában egyszer fogalmazást kellett írni arról, hogy ki a pédaképünk. Mindenki, valami híres embert nevezett meg, tudóst, sportolót, feltalálót stb.
Én, nemes egyszerűséggel Édesapámról írtam, nekem Ő a példaképem ma is.
Amikor "elment" hosszú ideig , keserves kínok közt azon gyötrődtem, hogy azt az egyetlen, a legszebb szót, ami mindent kifejez, azt hogy mennyire szeretem, azt sosem mondtam neki. Biztosan tudta, érezte Ő, hogy szeretem nagyon nagyon, de most, még ennyi idő távlatából is hétrét facsarodik a lelkem, bárcsak kimondtam volna.
Mondanám, de már nincs kinek.
Csak a sírja fölött tehetem meg....
Megértettem, h nem mindig elég, és igaz az, h a tettek önmagukért beszélnek.
Aki számunkra fontos, annak azt ki is kell mondani.
Hiszen milyen csodálatos érzés kimondani és hallani is hogy "szeretlek".
Nem kell félni az érzés kinyilvánításától.
..... hogy ne csak a szeretett személy sírja fölött legyen már módunk rá.

Az angol beteg 2012.11.01. 18:29:56

"Mindazokért, kiket nem láttunk már régen,
Akik velünk együtt ünnepelnek az égben,
Kiknek őrizgetjük szellemét,
Mindenkiért egy-egy gyertya égjen."

csőrike1 2012.11.01. 20:03:50

@Az angol beteg: ... ez a telepátia.
Épp arra gondoltam, ha jól emlékszem, tavaly "rajzolgattál" gyertyát.
Nagyon eltűntél.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2012.11.02. 12:20:44

@csőrike1: Amit "éltében" elmulaszt az ember elmondani valakinek, holtában már csak önmarcangolás.De ami nem tör meg, az megerősít - ahogy a mondás tarja.Ha hibáztunk valamiben, ha ki nem mondott érzések sorakoznak bennünk - akkor ne habozzunk, még éltünkben pótoljuk.
süti beállítások módosítása