Világvége?

2012.12.21. 16:52

Az ablakom éppen a "vadászterületre" nyílik, mert valóban az már, csak a vadászati törvény tolta odébb azt a határt, ahol lőhetek is -  háromszáz méterrel. Szóval az udvarom már vadászterület, de nem csak nekem, hanem az ideszokott cinkéknek, csúszkáknak, vadgalamboknak, cserfes verebeknek, fekete és cirmos fenyőrigóknak, akik az etetőbe kitett magokra "vadásznak", szinte menetrendszerűen ugyanabban az időben megrohamozva az "éttermet". Most Berci kutya sem zavarja őket - mert a vadászszobám lakója lett, az első mínuszok beálltával beköltözött oda,  öreg csontjainak már nem való a fagyoskodás. Amikor az udvaron lakik sem irigy a többi kosztosra, békésen szemléli amikor a tányérjában maradt maradékot kicsipegetik a madárkák.

Ma reggel egy kis csoda történt. Szép lassan beóvatoskodott az udvarra először egy őzsuta, majd két gidája, végül a "családfő" egy remek őzbak képében.  Kicsit csipegettek a hó alól kibújt fűcsomókból, majd  - minden sietség nélkül - elvonultak. Ismerem ezt a családot, már sokszor találkoztam velük, Bercis sétáimon, de ilyen közel még sosem merészkedtek.

Legalább egy hete nem tudtam kimenni a vadászterületre, az útviszonyok szobafogságra ítéltek - így ők jöttek el látogatóba hozzám. Miközben buta világvégéktől hangos a világ, az én állataim a békét és  a nyugalmat hozzák ide, valahogy az sugallva, hogy a természet változik ugyan, de az élet örökkévaló.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr384976494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2012.12.22. 13:47:34

Tesó!
Még a klotyóra sem mertem kimenni, mert ha ott ér a maják által megjósolt világvége akkor letolt gatyával kapnak rajta, mint ahogy már párszor megesett,csak nem ilyen hangulatban.
Amúgy düljön ki a puskád az ablakodon a vadászterületedre, mert csak a szívemet fájdítod, hogy nem lehetek én is részese ilyen élményeknek.
Itt Bp.-n csak az ukrán vándor varjak kommandóznak.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2012.12.22. 18:19:46

Tesó! Egy ízig vérig TSZ elnök fiaként és mezőgazdasági diplomával, mi a fenét keresel a Pestre emigrált ukrán varjak segge alatt? Az igaz, hogy itt dogozni is kell.

csőrike1 2012.12.22. 21:15:43

Ha eddig a blogon ,csak a jelen bejegyzésed utolsó mondatát olvastam volna , már megérte...
Azt hiszem, mi is láttuk Őket ma Hectorral, az iskolakert végéből ugrottak ki.

Paci-ens 2012.12.23. 05:44:23

@Acél Csaba:
Tesó!
Voltam én már ott dolgozni egy özönvíz előtti fűnyíróval,és gazoltam két kézzel, hogy kinézzen valahogy az udvar, és a kertnek nevezett vadászterület.
Gondolom mostanra úgy nézhet ki mint a brazíliai esőerdő.Nem véletlen, hogy az őzek betévedtek hozván Neked a békét és a nyugalmat.
süti beállítások módosítása