Végre !

2013.06.30. 10:48

Azt már elmondtam, hogy a vadászatok "hozadékát" összestoppolták rajtam - hogy újra tudjak vadászni. Szorgos -dolgos kezek tették  a dolgukat, tőlem meg önmérsékletet kértek. Nahát ez volt a neheze! Több mint egy hónap telt el vadász-absztinenciában. Egészen tegnapig ! Eldöntöttem, tovább nem várok, mennem kell. Ha bajt okoz, ha nem, a magaslesen a helyem ! Mint amikor a nyuszika panaszkodik, hogy tegnap előtt is megerőszakolták, tegnap is, meg most is oda szalad.

Egy csatorna szélén állt a les, előtte búzatarlóval, amiben zölden ringó, sűrű  nádfoltok maradtak, emlékeztetőül, hogy ez a rész, valamikor a Duna öntésterülete volt. Bizony a mostani árvíznél is nagyon hiányoztak ezek a valamikori hullámterek, amiket elraboltunk a folyótól, ő meg haragosan visszakövetelte.

Most viszont kedvelt búvóhelye lett, őzeknek, szarvasoknak, disznóknak, jókora vadkárt okozva az itt gazdálkodónak. Én egy fillért sem adnék nekik, a vad csak a régi élőhelyét követeli vissza. Az ember a betolakodó !

Csodálatos este volt. Hamvas rétihéja pár járta szerelmetes táncát a levegőben, olykor egy békésen baktató sutára ráijesztve. Persze mindketten tudták, hogy ez csak játék. Egy kis fogoly tyúk rebbent föl a árokparti gazosból,  reméltem a párja is ott van valahol a közelben.

A Naplemente meghozta az este hűvös leheletét, kabátot kellett húznom. Már a pipámmal is végeztem, amikor  egy süldő kocogott ki a tarlóra és turkálni kezdett. Nem sokáig !

"Új életem" első vadja ! Köszönöm Diana !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr85384204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2013.07.01. 05:44:56

Tesó!
Te már töbször születtél újra,mint Jézus.
Elnyűhetetlen vagy.(ámbár a fiaid erőst segítenek,ki,ki a maga tehetsége szerint).
Ismeretlenül is gratulálok a segítő kezeknek,hogy,Tőled önmérsékletet kérve,(ami majdnem lehetetlen)kizsigerhessék a kis süldőt amit mint töbszörös ujjászületettnek sikerült terítékre hoznod.
Gratula!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2013.07.01. 09:59:09

Az igaz, hogy nem zsigereltem, hasfal kímélendő. De a disznót kihúztam az útig, mert azt nem tiltották meg. Ez olyan, mint amikor egy pincér haverom megjött az elvonóból, de szaporán borozgatott. Kérdem, hogy ez mégis hogyan lehet. Azt mondta, hogy csak a pálinkát vallotta be, attól el is vonták, a bor jöhet!
süti beállítások módosítása