Normális?

2014.02.02. 08:39

A les előtti havas paplanon, mint egy fekete seb "éktelenkedett"" a szóró feketére kitaposott földje. Több hónap óta - amíg ez a tavaszt idéző tél tartott - a szarvasok, disznók, most jelentek meg először a szórón. Mármint a nyomok szerint!  Úgy látszik, a nagy hó miatt - feladva büszkeségüket - ráfanyalodtak az "ingyenkonyhára". "Felgallyaztam", pipára gyújtottam és vártam. Nem sokat, mert csak félig szívtam-  a fél órás -  pipám, amikor a szálerdőből szarvascsapat óvatoskodott elő. Egy bika, illetve bikácska, dús téli szőrben  - még egy kis kackiás sörényt is viselő - remek tehenek,  lányos képű ünők és egy borjú.

Alaposan átgondolták, hogy rámenjenek-e szóróra, vagy sem. Ez a mozdulatlan töprengésük olyan sokáig tartott, hogy - szokásomtól eltérően - már a második pipámnál tartottam, de még ekkor is csak ácsorogtak, olykor a hó alól valami kis zöldet kapirgáltak.Közben meg  egyre nagyobb aggódással hallgattam a les tetején kopogó ónos eső hangját.  De hogy szökjek el innen  - morfondíroztam - hogy ne zavarjam meg őket. Ugyanis azt már tudtam, hogy lőni nem fogok, mert a tehenek már vemhesek, a borjút pedig éppen nyalogatta az anyja, pedig egyedül ő lett volna lőhető. De már csak nem fogom az anyja nyelve alól kilőni!

Egy róka oldotta meg a helyzetet. Párját kereső paukolása nem tetszett a szarvasoknak és olyan nesztelenül, ahogy jöttek visszaváltottak az erdőbe.

Jégpáncéllá vált úton küzdöttem hazáig! Hát normális......?

Sem az idő, sem a vadász !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr115793673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2014.02.02. 12:35:46

Tesó!
Hála Istennek Te sem vagy normális,mert minden héten egy szösszenetben elmeséled a múlt heti vadász élményeidet amit én élvezettel olvasok,csak,olyan compóról nem akarok hallani,amit grízben paníroztak.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2014.02.02. 13:40:01

Miután majdnem naponta vadászok - és sosincs két egyforma - akár mindet írhatnám. De ez már unalmas lenne még Neked is,a jó értelembe vett vadász irigységről nem is beszélve.
Most nem a compó a "sláger" errefelé, hanem a menyhal. Pörköltnek !
süti beállítások módosítása