Róka?

2014.05.20. 14:55

Az országúttól meredeken indul az ártéri erdőbe vezető út.  Az autók zaját, pár lépés után, jótékonyan   elnyeli az erdő, csak a nagyobb kamionok brutális dübörgése szűrődik be, de ahogy haladok egyre beljebb, az is elhalkul. Úgy fogad az erdő, mintha templomban mennék az oltár felé - ahogy filmekben láttam -  és a boldogító igen, (vagy nem) helyéhez vezető utat virágszirmokkal szórnának tele..

Az Yvett nevű vihar-hölgy a letépett ágakból és levelekből éppen ilyen pompás zöld szőnyeget varázsolt a lábam elé. Mondhatni naponta járok ide, de újra és újra meghatódok ezen a szépségen. Egy tövestől kidőlt, jókora nyárfa torlaszolja el az utam úgy kell átmásznom rajta. Bevallom nem bánom,  addig jó az erdőnek, amíg nem lehet autózni benne. Jókora pocsolyákat kerülgetek, amikben  - biztatásul - szarvasnyomok sorjáznak, nagyjából a les előtti szóróm irányába.

Ahogy a les létrájára lépnék, érzem, hogy "néznek". A méteresre cseperedett fű közül egy bak néz rám, nem tudja, hogy barát, vagy ellenség vagyok. A távcsövemmel végigmustrálom, tőlem nyugodt is lehet, barát vagyok, talán két-három év múlva leszek "ellenség". Ahogy esteledik, a békák hatalmas koncertbe kezdenek, kőrben mindenünnen szól a szerenád, elnyomva az erdei neszeket is. Egyszerre elhallgatnak, de hogy kinek, minek az instrukciójára - azt csak ők tudnák megmondani. Jól esik a csend, igyekszem is kihasználni, erősen fülelek, hátha meghallom a disznók szöszmötölését. De a békák - ahogyan egyszerre elhallgattak - ugyan úgy rázendítenek. Már tíz óra felé halad a mutató, amikor egy jókora róka jelenik meg és éppen első strófáját fújja a "paukolásban" amikor a hangját eltöri a puskám dörrenése.A lövéssel még bevánszorog az erdőbe, kiváló tanuló munkát adva Vahur kutyámnak.

Egy kicsit csalódtam, mert titokba azt reméltem hogy aranysakált lőttem. Igaz, ekkora nagy kanrókát is régen láttam.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr936184768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása