Ördögi sugallat !

2017.07.28. 10:33

A hetek óta tomboló hőség erre a napra kifulladt, elfáradt, egy hidegfront söpörte délebbre. Az éjszakát egy nagyobb vihar tette izgalmassá, pláne, hogy több órás áramszünet is cifrázta a dolgot, de azután, jótékony, csendes, szemerkélő eső váltotta fel a félelmetes kezdeteket. Hajnalban, amikor a kocsimba kezdtem pakolni a horgászcuccokat, már nyoma sem volt az éjszakai "csihipuhinak"

Biztos voltam benne, hogy a halak is felfrissültek a vihartól, ilyenkor az étvágyuk is jobb, mint amikor a víz is olyan meleg, hogy csak paprikát kéne beletenni, hogy halászlé legyen..

Jól számítottam, a horgászat eseménydús volt, kapás kapás után, fárasztások, szákolások, visszadobások, sorban egymás után - mondhatni fárasztó volt, még a pipámat sem tudtam rendesen végig szívni. Ez most nem panaszkodás, hanem dicsekvés.

Egy jóképű kettő és feles ponttyal, már tíz órakor itthon voltam.

Délutánra - mikorra kipihentem a pecálás "fáradalmát"a kisördög megszólított, vadászat ügyben is.  Ilyen eső után, a vad is mozog ám  - súgta a fülembe - nem csak a hal, tessék kimenni  lesre, ha disznó nem is, de róka bizonyára jönni fog, mert a bundáját szárítgatja az eső után. Ha az ördög mondja, az akár igaz is lehet, mindenesetre hallgattam rá és kimentem. 

Előttem a sárga tarló, fölöttem a kék ég, ami maga volt a tökéletes idill. Olykor ugyan halk mormogást hozott a szél, de hamar magyarázatot találtam rá, miszerint távolodik az éjszakai vihar. Egyszer azért a hátam mögé néztem, mert valahogy gyanús lett a csend és azonnal az inamba szállt a bátorságom, mert szinte a nyakamba lógott a szilvakék és szennyes szürke viharfelhő, amiből bármelyik percben leszakadhatott az eső, vagy talán jég is.

Menekülni kellett, ha nem akartam autóstól elmerülni az iszapban. Éppen az utolsó percben értem ki a betonútra, amit egy igazi fohásszal nyugtáztam.

Az ördögnek meg azt üzenem, hogy máskor ne csábítson, egy napra elég nekem egy siker is.  

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr9012695997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása