Vérengzés?

2018.06.09. 11:32

Olyan a kapcsolatom B.Sándor vadászíró barátommal, - amilyen rajta kívül, alig pár emberrel -  miszerint bármennyi idő teljen el két találkozásunk között, a beszélgetést szinte ott folytatjuk, ahol előzőleg abbahagytuk. Termékeny író, lelkes publicista, vadászati etikában zászlóvivő. A legutóbbi cikkében ( az újság nevét nem reklámozom ) keményen rangsorolja a vadászat motivációit, azaz, ki- miért is vadászik. Kimond olyan  - eddigi tabu dolgokat - amiről eddig csendben hallgattunk, vagy tagadtuk. 

Most nem sorolom az "átlagos" dolgokat, mint a családi hagyomány, a természet szeretete, stb. mert ezekkel nincs semmi baj., ismertek. De szíven ütött egy kategória - még leírni is nehéz - az ölési vágy. Ahol a lényeg a lövés, illetve csak ez a lényeg. Mi más vezérelheti azt a "vadászt", aki egy éjszaka alatt, számolatlanul lövi a szarvasokat, disznókat - mondjuk vadkár mentséget kreálva köréje, vagy trambulinról eregetett bárgyú kacsákat lövik ezerszámra- mert protokoll vadászaton vesznek részt, ahol az önkontroll  nem működik.  

Mert mi is a vadászat? Erdőzúgás? Nagyképűen mondanám, hogy csatlakozom az előttem "felszólalóhoz", Széchenyihez.

Találtam" egy erdőrészt, ahol utoljára akkor járt ember, amikor az egyik domboldalt tarra vágták. A kitermelő út megmaradt, csak járhatatlanná vált, rádőltek fák, felverte a gyom, szóval volt is út, meg nem is. Ennek álltam neki, fűrészeltem nyestem, kaszáltam, izzadtam, szenvedtem, jókat szentségeltem, de két nap alatt kitisztítottam az utat, aminek a végébe egy lest "biggyesztettem".  Mondhatnám, hogy az én lesemet, de ez sem igaz, mert ilyen nincs, erre is felülhet bárki - ha van képe hozzá !

Nos, mit is akarok kihozni ebből. Azt, hogy a vadászat- illetve az elejtett vad értékét az növeli, illetve elfogadhatóvá teszi, ha megdolgoztunk érte és nem úgy hullt az ölünkbe, mint a kiváltságosaknak, a  protokoll vérengzés !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr3214033972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása