Majdnem pecsenye!

2019.08.09. 17:05

A darazsak feledékenységében bízva, másnap is kiültem a lesemre. Voltak biztató előjelek, hiszen a les környéke háborítatlan volt - mint ahogy írtam, az erdő gazdája reklamált a gyengécske szóró miatt - így a disznók háborítatlanul jöttek-mentek, nem volt kedvem ide ülni. Ráadásul a lesem alatt tartott fakátrányos kannát is megtalálták, talán játszottak is vele, mert jó pár méterrel odébb lökdösték, nagy vonzerő lehetett a kátrány szaga. 

Kényelmesen elhelyezkedtem, de azért még olykor-olykor a les oldalához sandítottam - ahol a darászfészek volt - mert még élénken élt bennem a sok szúrás fájdalma. 

A szél is jó irányba fújdogált, nem a szóró felé, ami ezen a lesen ritkaság számba megy. A nyolc órás harangszó után lassan szürkülni kezdett, az árnyékok megnyúltak, a hőség is engedett a szorításából. Mátyás madarak kezdtek ricsajozni, majd egyesével átrepültek a tisztás felett, mint akik hívatlan vendég elől menekülnek. Jó jel, szeretem a madarak viselkedését figyelni, sokszor többet árulnak el, mint amit a fülünk, szemünk észlel.

Igazat mondtak a szajkók, mert ágroppanások jelezték, hogy valami jön, illetve, egyértelmű volt, hogy disznó. de mellette több kis motoszkálás is hallatszott, amitől összeállt a kép, hogy a tavasszal ideszokott göbe jöhet a malacaival. Utoljára akkor láttam őket - jó három hónapja - amikor a malackák még csíkosak voltak. Most már igencsak felcsperedhettek, mondhatni tepsibe valóvá serdülhettek. 

Azt nem mondom, hogy már a malacpecsenye ízét a számban éreztem, de szinte biztos voltam benne, hogy meglátom őket  De nem így lett ! A szél fordult egyet, utána akkora csend lett, hogy a saját szívverésem is hallottam, ami igencsak felgyorsult az elmúlt percekben. 

Úgy tünt el az egész kis csapat, mintha a föld nyelte volna el őket ! 

A malacpecsenye elhalasztódott !

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr1715002788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása