Harcsa fogta bot !

2020.07.17. 11:45

Még hogy a horgászat egy nyugis tevékenység ? Eddig én is azt hittem. Csendes pipázgatás, a fodrozódó víztükör bamba bámulása, a színes kapásjelzők szélmozgatta, andalító játéka, mondhatni az agyhalál közeli állapot idillje.

A tegnapi nap is így kezdődött. Talán a korábbiakhoz képest annyi változással, hogy harcsát szerettem volna fogni - ha már a fiamnak rántott harcsa formájában azt igértem - ami ugye egy eléggé, vagy inkább már túlzott magabiztosságot jelent. A "szokásos" csali felhozatalom szalonnával és pacal szeletekkel bővült, amit nem a pontyok gasztronómiai  ismereteinek a bővítésére csaliztam, hanem a harcsák ízlését akartam eltalálni.

A reggeli szélcsendből szép lassan Északi fuvallat, majd egyre erősebb szél kerekedett, ami nem tett jót a halak étvágyának, a botok is csüggedten vártak valami kis izgalomra. Egyre jobban belesüllyedtem a székembe, egyre laposabbakat pislogtam - ami már a bóbiskolás előszobája volt, amikor az egyik botomon kis rángás futott végig, a damil megfeszült, amitől az álom kipattant szememből és a bevágás után elkezdődött az izgalmas fárasztás. Nagyon szépen küzdött a hal, élveztem is, de az igazi boldogság akkor jött, amikor a szákba került a megigért harcsa. 

Aztán újra kezdődött a majdnem unalmas várakozás, már inkább a halastó fölött repkedő kacsákat nézegettem, saccolva, mennyit kéne elébe tartani, ha kacsasültett szeretnék enni. Mondhatni virtuálisan vadásztam és figyelmetlenül pecáltam, aminek az eredmény az lett, hogy a botomat húzta be a tóba valami jókora harcsa, mire észbekaptam ,már a közepe felé tartottak.  Egy kis szigetecske gubbaszt középtályon, fahídddal a "szárazfölddel " összekötve, erre nyargaltam fel, kezemben a másik botommal, hogy egyikkel kifogjam a másikat ! 

Szerncsémra a botomat vontató harcsa leakadt,  pár dobás után sikerült kihúznom a  - hozzátenném nem filléres  -szerelékemet. 

Ennyi zgalom - meg egy kifogott harcsa - nekem elég is volt egy napra !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr716012410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása