Egy üresen maradt alátét !

2020.10.05. 09:46

Most került a kezembe, - helyesbítek - Anti barát barkács műhelyéből került elő - egy faragott alátét. Egy őzbak trófeához való alátét, rajta égetett tecnikával készült rajz, vagy véset, ami egy különleges bak agancsának formáját adta vissza, élethű kivitelben ! A pajzs szélét, 31 tölgyfalevél rajzolata keretezi, nem véletlenül !  A trófea nem került rá, "csupaszon" maradt az alátét, de nekem, ennek a baknak a története, mégis maradandó emlék lett. 

Íme a történet !

Egy különleges, osztott szárú bak élte óvatos életét a falu közeli erdőben - ennek lesz jelentősége - kiszámíthatatlanul, hol az erdő fölső, falu felőli részére- hol az erdő alatti rétre kiváltva. Ahogy mondani szoktuk, ha cikkben jött, mi cakkban vártuk és fordítva, de soha nem a megfelelő helyen. Messziről tudtam csak olykor  távcsövezni, vagy a riasztását hallgatni, ahogy lebuktatott. Csak távolból tudtam gyönyörködni az agancsában, de lövéshez sosem jutottam. Már kezdett fantom bakká válni, minél többször láttam annál jobban "kívántam", aminek híre is ment a vadászok körében, akik közül nem mindenki értette a makacsságom. Western filmek körözési plakátjának mintájára én is csináltam egy Wanted felíratút, fölötte a bak agancsának rajzával ! 

31  kimenetel után, a bak szörén szálán eltünt. Éltem a gyanúval, hogy nem jószántából. A falu széli házban - igen közel a bak élőhelyéhez egy rókalelkű vadász lakott, aki tudott a bakról, és sosem ment a szomszédba egy kis orvvadászatért. Miután jól ismertem, felkerestem

.- Nagyon szépen kérlek, ha elmondani nem is akarod, csak bólints, vagy pislants a szemeddel, ha meglőtted a bakot,  - igérem, orvosi titoktartással fogom kezelni, de ne hagyd, hogy potyára járjak a bak után. 

Persze, hogy nem "pislantott" de az arca mindent elárult. Hát így került a 31 tölgyfalevél az alátétre.

Epiógus: egy vadász elmondta, hogy később látta a bakot a jóember falán ! Hát így lett nekem egy emlékkel díszített üres alátétem ! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8616227596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása