Ravasz !

2021.07.12. 14:07

Nagy "műgonddal" szoktam válogatni a vadászatra vivendő könyvek közül - van miből, több száz kötet kínálja magát - de a tartalmán kívül, praktikus dolgoknak is meg kell felelnie. Nem lehet túl nagy, sem nehéz, de azért legyen érdekes, kössön le a várakozás üres perceiben, stb. Egyik kezem is elég legyen a tartásához, a másiknak ugyanis más dolga van - a már unalomig emlegetett pipa szájból ki-be pakolása! 

A többi holmi is átgondoltan kerül a hátizsákba, illetve rutinból, sok évtized tapasztalatából. Puska tokba, lőszer mellé, ezzel együtt a cumó, lehet indulni. 

Azután a lesen derül ki, hogy a rutin nem mindíg működik jól,  illetve lehet kalamajka abból is, ha nem a megfeleleő lőszer kerül a fegyver mellé. De szépen sorjában !

Kényelmesen elhelyezkedtem a lesemen, mivel nem csak olvasgatni, meg pipázni ültem ide, a komoly vadász-szándékomat a fegyverem betöltésével akartam nyomatékosítani - ugyanis volt rá példa, hogy töltetlenül  állt a puskám a les sarkában, amire akkor döbbentem rá, amikor lőni akartam. 

Valami nem stimmelt, a kis 6.5x57 es puskámba a "nagytestvér" , 30.06os lőszerét akartam beleszuszakolni - nem sok sikerrel. Semmi gond, a lövési lehetőségen kívül, minden más adott volt, hogy kiváló legyen a közérzetem.  A les sarkába támasztott fegyverem is békességet sugárzott, látszott, hogy neki ez is jó, nem csak akkor boldog, ha egy lőtt vadra támaszkodhat a fotózás idejére. 

A töltetlen fegyverem elsütő- billentyűje   -  a ravasz - most is hű lett nevéhez, ravaszul meghiúsitotta a várható, vagy inkább vágyott sikert. MIért is lett  elsütő billentyű a ravaszból?  Inkáb csak sejtem mint tudom, de talán éppen azért, mint ezen a napom számomra is, ha nincs töltve a fegyver, akkor ravasz módon, a vadászból szemlélődőt csinál - ami nem rossz - ha töltve, akkor kiszámíthatatlan dolgok sorjázhatnak, sebzés, utánkeresés, zsigerelés, fuvarozás, öröm, vagy szégyen, szóval akármi lehet. Mi más ez, mint ravasz dolog? 

Azért becsülettel kivártam az esti sötétet - mint kiderült, - ha töltve van a puskám ha nem, egyforma lett volna az eredmény ! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr916624852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása