Reklám !

2011.02.23. 09:29

Nagy megkönnyebbülésemre,( hű de hosszú szó és elég sete-suta ) március elsejétől nem lesz hirdetés a blogomon. Mondjuk a saját könyvem még ott fog díszelegni, de ez már "marketing", mégha a könyvkiadásba bele is bukok. 

Azért érdemes egy gondolat erejéig a reklámokkkal hirdetésekkel foglalkozni. Előljáróban leszögezhetjük, mert a bőrünkön tapasztaljuk, hogy a mediában a reklám mozgatja az összes többi műsort, megszakítva azokat, bármekkora törést is szenved ettől az "élmény", a történet maga, vagy az átélés. Mintha hideg zuhany érné az embert, amikor a hirdetés brutálisan töri el az áhítatot, ráadásul hangosabban, mint az eredeti műsor. Ugyanis  a reklám hozza a bevételt. Ebből lehet működteni az egész médiát.Ördögi kőr. 

A reklámokat lehet szinvonalasan is készíteni, jó péda erre, hogy ebben a kategóriában is zsűriznek, ha ebből logikailag nem is azonnal következik, de akkor mégiscsak ALKOTÁSNAK tekinthetők. De mit kezdjünk a gagyi-, a sértő-, vagy politikailag szélsőséges reklámokkal, mint amilyen az én blogomon is megjelent. 

Ezek a hirdetések, reklámok az egyetemes kultúra melléktermékei, "ipari" hulladékok. Egyet tehetünk, ha TV-ben  - műsort megszakítva jelentkezik - kimegyünk pisilni, illetve letiltjuk, ahogy én is tettem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr792682549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2011.02.23. 18:30:45

Jó téma.:) Lehetne fejtegetni, órákat lehetne erről beszélgetni (csakis jó bor mellett:). Kétélű dolog ez a reklám-világ igen. Jómagam egy határozott, markáns szűrön keresztül szemlélem valamennyit. Az átlátszóan, túlzottan manipulatív, butító, sablonos reklámokat már észre se veszem. Max. elszomorít a gondolat, hogy van aki ész nélkül bedől nekik. Viszont igen, nagy érdeklődéssel szemlélem azokat, amelyekben helyet kap a geg,jópofa poén, vizuális élmény, művészi tartalom. Kimondottan egy élmény némelyik és talán a skandinávok még mindig élen járnak ebben. De méltán büszkék lehetünk Geszti Péterünk munkásságára is, aki zseniálisan hozza a formáját ezen a területen. Örömteli, hogy sok olyan reklám van, ami felejthetetlen, a régi magyar reklámok között is sok ilyen van. Összefoglalva a reklám egy érdekes világ, ami mint minden más érzelemmel, élménnyel feltöltve élvezhető, anélkül viszont semmilyenné,üressé és romlottá lesz. A finom provokáció belefér természetesen, de ízléstelenül önmagunk és mások lejáratására ne irányuljon.

Az angol beteg 2011.02.23. 18:35:30

Egy felejthetetlen hungarikum:

www.youtube.com/watch?v=81Tk6SYxvkQ

Óriási szerintem:-) Egyszerű, aranyos, megjegyezhető, sokatmondó. Jópofa klasszikus.

solti anasztazia 2011.02.23. 20:35:45

En nem lattam azt a reklamot,amirol szo volt..de lehet nem is baj.
A reklamok egyebkent filmezes kozben tenyleg illuzioromboloak tudnak lenni,bar van par ami megnevettet...heineken,borsodi...vannak jopofak(hozzateszem nem szeretem a sort).

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.02.23. 21:21:59

@solti anasztazia: Valóban, sokszor nem is a reklámmal van bajom, hanem annak tapintatlan elhelyezésével. Nem véletlen, amikor egy-egy megrázó filmet úgy hirdetnek - hála Istennek - hogy nem fogja reklám megszakítani.Soha nem vontam kétségbe, hogy nagyszerű reklámok is vannak.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.02.23. 21:24:36

@Az angol beteg: láttam az amerikai reklámipar színe-javának seregszemléjéből egy blokkot.Remek dolgok voltak benne - igazi műremekek.Nem is ezekkel van bajom - de azt hiszem egyet beszélünk.

Paci-ens 2011.02.24. 05:56:54

A reklámokkal melyekben, egyre többet használnak közvetlenül nem érzékelhető technikai trükköket,ellentétben a hangerővel,és nem csak a médiákban, hanem a nyomtatottakkal is az a bajom (a kivételektől eltekintve)hogy, az általuk okozott hatásokkal, befolyásukkal egyre többet találom magam szemben.
Erre a (birka-fű-legelj!)stílusra sajnos egyre többen reagálnak gondolkodás nélkül.
-Óriási árengedménnyel árusítják a sipu seggű báblovat az egyik Multiban, rohanjunk! Ja, hogy már elfogyott, na nem baj majd a jövő héten.-
Miért nem mutatnak be egy ránctalanító krémet egy idősebb hölgyel, valószínűleg azért, hogy közölhessék, hogy megérdemlem.
Mocskosul tudatában vannak a reklámszakemberek azzal, hogy a gyerekek, és a kereskedelmi médiák részemről nem minősíthető műsorain csámcsogó nézőközönségre milyen hatással vannak.
Élő példa a tegnapi hiradónak nevezett kék fényben a jósnők esete.
Lazán ki tudnak csalni tízmilliókat emberektől, akik csak azért nem adtak még többet, mert elfogyott a pénzük.
Hát ezért tudom ledobni az ékszíjat az agyamról!

Az angol beteg 2011.02.24. 07:56:32

@Paci-ens: "birka-fű-legelj"...ezt nem is lehetetett volna jobban megfogalmazni. Grat. Igen a gyerekeket sajnálom legjobban...ők ennek is a leginkább (koruknál fogva) befolyásolható áldozatai. TVt talán tudat alatt azért is nem nézek már, mert elegem lett a filmeket megszakító reklámokból és a sok butításból. ...és láss csodát TV nélkül is lehet élni, sőt sokkal több értékesre, fontosabbra marad és maradna idő ha "Ő" nincs.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.02.24. 10:01:03

@Paci-ens: Tesó, telitalálat !Szeretem amikor a jobb agyféltekédet turbózod !
süti beállítások módosítása