Sírnak a fák !

2014.12.28. 11:11

Mondanék én magának valamit szomszéd - ha meg nem sértem!  Ha jól számolom a gyűrűimet, már legalább nyolcvan évet megéltem, nem úgy mint maga, akit jó tíz évgyűrűvel később ástak ide mellém. Ott alul, nagyon rendben van a távolságunk, de itt fent pimaszul belém mászott, összekuszálódtunk és ilyenkor, amikor a szél fújni kezd és én még csak szelíden ringatóznék, maga utálatosan hozzám dörzsölődik és ettől olyan hangokat adunk ki, mintha sírnánk.

Igaz, lenne rá okom bőven. Itt van először is ez az időjárás nevű valami. Én, ugye ahhoz vagyok szokva, hogy tavasszal elkezdem felszippantani a finom éltető nedűt a gyökereimmel, szállítom ide fel, a magasba, hogy abból szépséges rügyeket neveljek. Azután abból levelek és virágok lesznek, majd a végén a termésem, amit a szélre bízok, hogy vigye el, rakja le valahová, ahol a gyerekeim kinőhetnek. Piszok fárasztó munka, mert megállás nélkül szivattyúzok, táplálok, de már alig várom, hogy egy kicsit megpihenhessek. Amikor lehullanak a levelek én is aludni térek, hogy erőt gyűjtsek a tavaszhoz. De mostanában fejtetőre állt a világ, meleg van, sok az eső, amitől becsapva érzem magam, nem tudok aludni.

Talán most valami történni fog.Olyan furcsa színe lett az égnek és hó szaga lett a levegőnek, a szél pedig cudar hideget kerget maga előtt. Látom, hogy a lesen ücsörgő vadász is jól bebugyolálta magát, és fázós kezét a füstölgő pipája köré kulcsolja, hogy melegedjék. Maga szerint szomszéd, látja azt a nagy disznót, ami a kirakott kukorica felé óvatoskodik?

No, figyeljünk durran-e, a puskája vagy sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr557016553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2014.12.30. 17:56:57

Szomszéd,ne jöjjön nekem azzal a tíz vékonyka évgyűrűvel, meg a fárasztó szivattyúzásal,mert a teremtő ezt a feladatot bízta ránk.Az pedig,hogy magába mászom,kikérem magamnak.Nem tehetek róla amiért az én koronám nagyobb mint az öné.Ha szél úr úgy akarja akkor önhöz érek,bár nem jókedvemben.Apropó nem akartam említeni,de mintha évről évre kevesebb levelet növeszt,és az a két kiszáradt oldal ág nagyon snassz. Ami a lesen ücsörgő vadászt illeti,jól ismerem,mivel elég gyakran jár ide.Valószínű,hogy jól esik neki,ha elmenekülhet valami elől.Nem az a durrogtatós fajta.Biztos hogy látja a disznót de nem fogja lelőni mivel a pipája a kezében van.Javasolnék valami magának,várjuk a tél Urat,és ne töprengjünk azon ami elmúlt.Én érzem a rostjaimban,hogy rövidesen újabb évgyűrűvel leszek gazdagabb.Magának is kívánok száraz ágak nélküli,évgyűrűkben gazdag további éveket.

solti anasztazia 2014.12.30. 21:18:27

Erdekes megkozelitese a vadaszatnak. Es nagyon szimpatikus nekem. Ujfent tudatja velunk, hogy a vadaszat nem csak a " durrantasrol " szol, hanem az Anyatermeszet ertekes szepsegeirol is.!

Az angol beteg 2014.12.31. 04:56:03

Csak én asszociáltam fog-gyökérre és akörüli történésekre? Vagy csak jó mazochista lévén nem tudok meglenni fogászati szék nélkül? :) Mellesleg bámulatosan jó írás..hiányzott ez is!
süti beállítások módosítása