Kettő egyszerre !

2021.10.16. 10:27

A hideg , csillagos éjszaka, fehér dérlepellel köszöntötte a kelő Napot ! Vénasszonyok nyarának ez egy kicsit durva, de hozzá kell szoknunk- sajnos -  hogy szegény, kizsigerelt bolygónk is egyre durvább válasz ad pofátlanságunkra. 

Beleszippantva a hajnali csipősségbe, már egyáltalán nem voltam olyan magabiztos, mint este, amikor elhatároztam a mai pecálást. Na jó, ha már összepakoltam a sok cuccot, akkor megyek ! A halastóhoz érve, látszott, hogy másoknál inkább a józan ész döntött, egy pecás kivételével - ő is vadász volt "civilben" - üres volt a tókörnyék. Nagyjából tisztában vagyok a tó adottságaival, mert "lánykorából" ismertem ezt a részt, amikor elvadult, mocsaras nádasában szarvasbikák, vaddisznók laktak.

Azt is tudtam, hogy ilyen hideg vízben, a tó közepén húzódó néhai patakmederben "bandáznak" a halak, oda kell majd dobnom ha fogni akarok. Én pedig nagyon akartam, mert szezonzáró pecálásnak neveztem ki ezt a napot, innenntől a puska lesz gyakrabban elővéve, indul a fácánszezon !  

A két botom zsinórján békésen ringatózott a kapásjelző karika, a korábbi sikertelen horgászatom emlékének  hatására, hosszú várakozásra rendezkedtem be, pipára gyújtottam és vártam. Még csak félúton égett a parázs, amikor mozdult az egyik karika, remegett kicsit, majd nagy erővel csapódott fel ! Bevágtam, a zsinór kifeszült a ponty - mert az volt  - és a botom között, innentől már a fárasztás jóféle izgalma következett. A hal elindult oldalra, egyre jobban a másik botom zsinórja alá, annak a kapásjelzőjét is megmozgatva. Kicsit erélyesebben terelve a halamat, a másik irányba húztam de a kapásjelző még akkor is jelzett valamit.Jobb kezem foglalt volt, bal kézzel bevágtam - és ezen is hal volt ! Szerencsére elég hamar megadta magát az első pont - pedig jókora pédány volt - a másik boton lévő még azt is megvárta, míg a szákba teszem és őt is kiemelem ! 

Két hal került a szákba, és alig telt el annyi idő - hogy mindent a pipámhoz mérjek - hogy még a parázs sem tudott kialudni, az átélt izgalmak köüzepette.

Jól sikerült a "halas búcsú" !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr7816723358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása